Events in Classes

Als je in classes events aanmaakt heb je delegates nodig om de handling hiervan af te handelen.

Je begint dus met het maken van een delegate, bijvoorbeeld:

 

public delegate void ditismijnDelegate;

 

Daarna ga je het event aanmaken dat je wilt aanroepen.

 

public event ditismijjnDelegate ditismijnEvent;

 

Elke keer als je wilt dat het event afgevuurd wordt in je class moet je dit dus aanroepen:

 

ditismijnEvent();

 

In de ontvangende class of form( wat dus ook een class is ) moet je dan wel iets met die events doen. Je maakt dus eerst een instantie aan van die class en daarna attach je het event aan een lokaal event. Op deze manier:

 

mijninstantievandeclass.ditismijnevent += new (mijninstantievandeclass.ditismijndelegate(hier de method die gestart moet worden );

 Samenvatting:
maak een delegate in je class, maak een event die aan dit delegate hangt in deze class, roep je event aan op de plekken waar je dat wilt. in de ontvangende kant attach je het event aan een lokaale method die er weer wat mee doet.


 

Kom er net achter dat er al een build in delegate bestaat die je kant en klaar met je event kan gebruiken: eventhandler.
Je hoeft dus dan geen delegate aan te maken, alleen het event op de volgende manier

public event eventhandler ditisheteventwatafgevuurdwordt;


 

 

Dit event verwacht twee parameters, het object en eventargs, doe je als volgt:

 


 

if(ditisheteventwatafgevuurdwordt != null)
ditisheteventwatafgevuurdwordt(this, new eventartgs());


 

Aan de ontvangende kan kun je het object dan weer parsen naar het juist object en de properties uitlezen.

{{opmerking.Naam}}:

{{opmerking.OpmerkingText}}

            

Saving your comment....

Naam is verplicht!
Email is verplicht!
Opmerking is verplicht!